Tanulói programok
Magyar
fejlesztő foglalkozások
A lemorzsolódást
akadályozó szülő-suli pályázatunk az iskola és a családok összefogásával valósul
meg.
A tanulók a családdal,
az iskolával, a pedagógusokkal és a szakértőkkel egyetértésben jelentkeztek, s
vettek részt a foglalkozásokon, melyek a képességeik, készségeik fejlesztését
célozzák meg.
Délutáni magyar
fejlesztő foglalkozásaink játékosan, vidám hangulatban teltek az első tanévben-
változatos módszerek és eszközök használatával. Interaktív játékok, feladatok,
csapatmunka és versenyfeladatok tették izgalmassá s feledhetővé, hogy ez is
tanulás! Sok sikerélményhez jutottak diákjaink egyéni feladatmegoldásaik során a
számítógép használatával is.
Ebben a tanévben
további érdekes
foglalkozások következnek!
Beszámoló a magyar terület munkájáról
A foglalkozásokon
három területet fejlesztünk: a szövegértést, szövegalkotást és a kommunikációt.
Egy foglalkozás egy terület fejlesztését szolgálja. A játékos ismeretszerzés a
célunk. Olyan
feladatokat oldanak meg a tanulóink, amelyeket a mindennapi
életükben is hasznosítani tudnak,
nem csak a tanórákon. A kiscsoportos munka
lehetőséget ad a feladatok alaposabb megbeszélésére
és megértésére.
Beszámoló az angol nyelvi foglalkozásokról
A
kiscsoportos foglalkozás célja, hogy a tanulók beszédkészségét, íráskészségét,
olvasáskészségét, szövegértését
fejlesszük a hétköznapi életben gyakran
előforduló témakörök alapján. A foglalkozásokon
az együttműködés, ill. a szociális kompetenciák fejlesztése kiemelt fontosságú.
Pár és csoportmunkában
dolgoznak a tanulók, de az egyéni
munka során differenciált feladatlapokon
gyakorolják a nyelvi szerkezetek, szavak helyesírását,
a logikus gondolkodást, az információkeresést. Kedvelt feladatok az IKT táblás feladatok
(English Exercises, Learning Apps), ahol a tanulók témakörök szerint csinálnak különböző
típusú
játékos feladatokat (szókeresés, keresztrejtvények, Bingo, Hangman),
rövid szövegeket olvasnak, kérdésekre válaszolnak, képeket-szavakat,
kifejezéseket párosítanak.
Nagyon szeretik a tanulók az olyan típusú
feladatokat, ahol egy angol dalt kell szavakkal
kiegészíteniük hallás után,
illetve a dalhoz kapcsolódó feladatokat kell megoldaniuk.
Gyakran ők válasszák
ki a dalokat, így még inkább szívesebben dolgoznak a feladatokon.
Beszámoló a matematika kiscsoportos foglalkozásokról:
A
matematikából a kiscsoportos foglalkozások megtartása a szakmai programterv
alapján, az előzetes
ütemterv összeállítása szerint történt. Figyelembe véve a
tanulók bemeneti mérés eredményeit,
az egyéni képességeit, felkészültségét.
A
foglalkozások játékos formában, változatos módszerek alkalmazásával valósultak
meg.
A tanulók
páros és csoportmunkában együttműködve szívesen dolgoztak. Az egyéni munka során
differenciált feladatlapokon gyakorolták a műveletek elvégzését, a logikus
gondolkodás fejlesztését.
A tanulók
nagyon szerették az IKT táblás feladatokat. Az IKT eszközök használata
segítette az
órák színesebbé, érdekesebbé tételét és ennek jelentős motiváló
hatása volt a tanulók számára.
|