DEBRECENI KINIZSI PÁL ÁLTALÁNOS ISKOLA MONOSTORPÁLYI ÚTI TAGINTÉZMÉNYE 

   

  Tanulói programok

Magyar fejlesztő foglalkozások

A lemorzsolódást akadályozó szülő-suli pályázatunk az iskola és a családok összefogásával valósul meg.

A tanulók a családdal, az iskolával, a pedagógusokkal és a szakértőkkel egyetértésben jelentkeztek, s vettek részt a foglalkozásokon, melyek a képességeik, készségeik fejlesztését célozzák meg.

Délutáni magyar fejlesztő foglalkozásaink játékosan, vidám hangulatban teltek az első tanévben- változatos módszerek és eszközök használatával. Interaktív játékok, feladatok, csapatmunka és versenyfeladatok tették izgalmassá s feledhetővé, hogy ez is tanulás! Sok sikerélményhez jutottak diákjaink egyéni feladatmegoldásaik során a számítógép használatával is.

Ebben a tanévben további érdekes foglalkozások következnek!

                      

                     


Beszámoló a magyar terület munkájáról

A foglalkozásokon három területet fejlesztünk: a szövegértést, szövegalkotást és a kommunikációt.

Egy foglalkozás egy terület fejlesztését szolgálja. A játékos ismeretszerzés a célunk. Olyan

 feladatokat oldanak meg a tanulóink, amelyeket a mindennapi életükben is hasznosítani tudnak,

nem csak a tanórákon. A kiscsoportos munka lehetőséget ad a feladatok alaposabb megbeszélésére

 és megértésére.

                        

                        


Beszámoló az angol nyelvi foglalkozásokról

A kiscsoportos foglalkozás célja, hogy a tanulók beszédkészségét, íráskészségét,

olvasáskészségét, szövegértését

fejlesszük a hétköznapi életben gyakran előforduló témakörök alapján. A foglalkozásokon

az együttműködés, ill. a szociális kompetenciák fejlesztése kiemelt fontosságú.

Pár és csoportmunkában dolgoznak a tanulók, de az egyéni

munka során differenciált feladatlapokon gyakorolják a nyelvi szerkezetek, szavak helyesírását,

a logikus gondolkodást, az információkeresést. Kedvelt feladatok az IKT táblás feladatok

(English Exercises, Learning Apps), ahol a tanulók témakörök szerint csinálnak különböző típusú

játékos feladatokat (szókeresés, keresztrejtvények, Bingo, Hangman),

rövid szövegeket olvasnak, kérdésekre válaszolnak, képeket-szavakat, kifejezéseket párosítanak.

Nagyon szeretik a tanulók az olyan típusú feladatokat, ahol egy angol dalt kell szavakkal

kiegészíteniük hallás után, illetve a dalhoz kapcsolódó feladatokat kell megoldaniuk.

Gyakran ők válasszák ki a dalokat, így még inkább szívesebben dolgoznak a feladatokon.

             

             

 


 

Beszámoló a matematika kiscsoportos foglalkozásokról:

A matematikából a kiscsoportos foglalkozások megtartása a szakmai programterv alapján, az előzetes

ütemterv összeállítása szerint történt. Figyelembe véve a tanulók bemeneti mérés eredményeit,

az egyéni képességeit, felkészültségét.

A foglalkozások játékos formában, változatos módszerek alkalmazásával valósultak meg.

A tanulók páros és csoportmunkában együttműködve szívesen dolgoztak. Az egyéni munka során

differenciált feladatlapokon gyakorolták a műveletek elvégzését, a logikus gondolkodás fejlesztését.

A tanulók nagyon szerették az IKT táblás feladatokat.  Az IKT eszközök használata segítette az

órák színesebbé, érdekesebbé tételét és ennek jelentős motiváló hatása volt a tanulók számára.

 

               

               

 

Iskola elérhetősége:

OM:031081-002

4030 Debrecen Monostorpályi út 63

Telefon:06-52-535-226

Fax:06-52-449-030

titkarsag@jozsef-debrecen.edu.hu

Intézményvezető:

Piros Zoltán

Tagintézmény vezető:

Barabásné Vályi Valéria Katalin